Beste klant, op 18, 21, 23, 24, 27, 30 mei en 2, 5, 8 juni wordt van 10:00u tot 06:00u Surinaamse tijd gewerkt aan ons netwerk voor mobiel. Bellen en sms'en naar Telesur nummers is dan niet mogelijk.

IMSI instelling wijzigen:

Telesur SIM's kennen twee identiteiten oftewel International Mobile Subscriber Identity (IMSI’s). Op de SIM is een mini-applicatie actief die een wissel verzorgt in geval van dekkingsverlies (bijvoorbeeld a.g.v. grensoverschrijding). Deze applicatie is afhankelijk van de communicatie tussen toestel en de SIM kaart.

Hoewel de applicatie op vele toestellen getest en goed bevonden is kan het voorkomen dat bepaalde (meestal oudere of minder bekende) toestellen niet goed reageren op de automatische instelling/stand binnen de applicatie. In een dergelijk geval is het verstandig om de applicatie ‘handmatig’ in te stellen.

Ook wanneer u bijvoorbeeld in de grensstreek woont, is het raadzaam de applicatie handmatig in te stellen. Hiermee worden roaming kosten voorkomen doordat u per ongeluk roamt.

 

Selecteer ‘Start’

Programmalijst:
1

Selecteer de applicatie ‘Telesur’. 
Het icoontje verbeeldt een SIM kaartje.

 

Openingscherm van de applicatie:
2

Selecteer ‘Roaming Diensten’.

 

Hoofdmenu:
3

Selecteer ‘Mode’

 

Mode:
4

Het sterretje geeft de actieve instelling weer. 
Default is deze dus ‘Automatisch’
Voor het wijzigen in handmatig, selecteer ‘Manueel’.

 

Keuzemenu Manueel:
5

Kies ‘Nederland’ bij verblijf in Nederland

Kies’ Internationaal’ buiten Nederland (dus ook in Suriname)

 

Na bovenstaande stap keert de applicatie terug in het Hoofdmenu:
6

Dealers

Helpdesk

Contact

  • 1200
  • +31637001200
  • 0900 - 2021914
  • Mail ons 

 

Telesur Mobiel Nederland

 

telefoonboek
Telefoonboek


Copyright © 2017 | Algemene voorwaarden | Telesur.sr
top
Aanmelden
nieuwsbrief